Treceți la conținutul principal

cu ce se mananca analfabetismul functional....




Tot mai des aud folosindu-se termenii  de ''ánalfabet functional''....
Sa vedem ce inseamna acesti termeni si cum se regasesc ei in jurul nostru...
  1.  deci, multe persoane deslusesc cititul, DAR nu inteleg ceea ce citesc.
  2. memorarea duce la deficiente cognitive, de logica, mecanisme etc.
  3. analfabetismul funcțional vine din preluarea pasivă a informației de către elev, fără a o digera la rândul său, fără a o aplica și integra în ceea ce face mai departe, ceea ce vede, ce citește, în general, în mediul său.  
  4. multa informatie s-a dovedit ca nu e pe termen lung asimilata de catre elevi, de aceea consider ca ar fi propice pentru elevi sa fie simplificata programa scolara, nu intotdeauna ce e mult e si benefic!!!
 elementele pot continua....


Ce solutii ar fi pentru imbunatatirea acestei probleme?

Realitatea științifică, aceea bazată pe studii riguroase asupra funcționării memoriei și a altor funcții cognitive, spune că repetiția  unui material este contraproductivă, contribuie la uitare rapidă, și cere mai mult timp pentru fixarea informației.
Majoritatea elevilor de azi „tocesc' adică repetă de câteva ori informația unei lecții, până au senzația subiectivă că s-a fixat; de fapt, este o iluzie de memorare;  în realitate, dacă elevii sunt testați la intervale precise, după prima lectură a materialului, timpul de fixare în memorie este mai scurt, informația trece în memoria de lungă durată și tot procesul e mai plăcut pentru ei (neplăcerea tocitului este proverbială, nu cred că există cineva care se distrează repetând mecanic ceva, o poezie sau o lecție de istorie). Testarea repetată întrerupe uitarea.

 Alt procedeu prin care uitarea poate fi întreruptă este asocierea informației (proces care ar trebui să fie activ, permanent) cu ceea ce elevul știe deja.

 Așa cum în matematică nu poți învăța ecuații de gradul 3 decât dacă le știi pe cele de gradul 1 și 2, la fel, în orice alt domeniu, informația trebuie legată de ce  ceea ce elevul știa anterior. Și cel mai bine este să facă el asta, să digere, să analizeze, să reformuleze și să dea înapoi răspunsul legându-l de ceea ce mai știe.

 A-l provoca să gândească, să reactualizeze, să fie activ în preluarea informației (și nu pasiv), asta face diferența între un viitor adult educat și un analfabet funcțional.

 La a treia sau a patra lectură, elevii vor descoperi detalii pe care le-au ignorat anterior și care pot face diferenta sau care completează tabloul mai larg. Testarea, recapitularea la intervale de timp diferite fixează mai bine informația în memorie.

preluare si de pe psychologies.ro

Comentarii

  1. Statul nu are nevoie de oameni inteligenti, ci de oameni supusi. De aceea nu se vor schimba in bine lucrurile in invatamant.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

O noapte de durere...

Noaptea trecuta am petrecut-o așa Da, din cauza unei dureri abdominale intense, niște crampe mari, am ajuns la Urgenta. Bineînțeles ca din cauza durerilor atât de intense am făcut și hipertensiune arteriala, dar slava lui Dumnezeu ca mi-a trimis oameni buni în cale și m-au ajutat cu toate analizele, investigațiile și medicația potrivita.Chiar sunt niște oameni dedicați la UPU.  Luni dimineață m-am dat jos din pat cu dureri de cap, dar am luat 1 nurofen, insa fără efect. Ștefania avea accese de  tuse  și am mers cu ea la dr de familie. A primit tratament, apoi am mers la farmacie sa ridic reteta și tot ma durea capul. Farmacista mi-a dat un cafetin. Degeaba.. A trecut ziua de luni cum a trecut..  Marți, însă slăbiciunea trupeasca s-a instalat in grabă, dar am zis ca seara ne punem la somn mai devreme și ma voi reface... Nu, nu a fost așa... Pe la ora 23 am simțit niște dureri tăioase de burta, încât abia mai respiram.. Am luat un ketotifen de 80 mg, dar fără succes. Durerea

Ultima zi din octombrie...

Iată că s-a scurs și luna octombrie, o luna cu de toate pentru toti😊 Maine e prima zi din noiembrie, luna mea, când aniversez de trei ori😊😘 Ce frumos😘 Pentru anul acesta de ziua mea doresc un cadou aparte, asa ca miercuri spre joi pornesc spre Tismana cu multa dragoste....  Sunt recunoscătore familiei și celor apropiați pentru gândurile bune și cadourile făcute, și pe cele care încă nu le-am primit, și mă bucur ca să dăruiesc și eu la rându-mi din toate cele primite și nu doar! Sufletul meu dorește liniștea ca pe cel mai mare dar, asa că unde as fi putut să găsesc acest dar mai intens decât la mănăstire, stand pe îndelete la rugăciune și odihninu-mi sufletul! Nu știu cât voi sta și ce voi face acolo... Mi-as dori sa ajut la ceva treburi, dar nu depinde de mine... Oricum până  duminica spre luni dimineață trebuie sa fiu acasă, atât am invoire😊  Mulțumesc prietene dragi și nădăjduiesc ca luna care vine sa fie mai blândă!  Vă duc pe toate cu mine la mănăstire.  Cine are F

Azi a fost despre mine...

Iată-ma ajunsă la frumoasa vârstă de 37 de ani. Spre ca acești ani să fi fost de urcuș pe scara înțelepciunii. Nădăjduiesc ca anii care vor mai fi de acum încolo sa fie și mai rodnici.  Mulțumesc Bunului Dumnezeu pentru fiecare clipa binecuvântată din viata aceasta și îl rog sa ma însoțească până la sfârșitul vieții!  Cadoul cel mai frumos pe care mi-l doream a fost minunatul pelerinaj la mănăstirea Tismana 🤗😘😇 Vouă celor care va veți opri o clipă ca să îmi adresați o urare va transmit ca va port în inima mea pe toti🤗 Sunt recunoscătoare prietenilor din viata mea, putini, dar adevărați, care mi-au înseninat ziua😘 Mulțumesc mult pentru urări!