joi, 31 ianuarie 2019

cu ce se mananca analfabetismul functional....




Tot mai des aud folosindu-se termenii  de ''ánalfabet functional''....
Sa vedem ce inseamna acesti termeni si cum se regasesc ei in jurul nostru...
  1.  deci, multe persoane deslusesc cititul, DAR nu inteleg ceea ce citesc.
  2. memorarea duce la deficiente cognitive, de logica, mecanisme etc.
  3. analfabetismul funcțional vine din preluarea pasivă a informației de către elev, fără a o digera la rândul său, fără a o aplica și integra în ceea ce face mai departe, ceea ce vede, ce citește, în general, în mediul său.  
  4. multa informatie s-a dovedit ca nu e pe termen lung asimilata de catre elevi, de aceea consider ca ar fi propice pentru elevi sa fie simplificata programa scolara, nu intotdeauna ce e mult e si benefic!!!
 elementele pot continua....


Ce solutii ar fi pentru imbunatatirea acestei probleme?

Realitatea științifică, aceea bazată pe studii riguroase asupra funcționării memoriei și a altor funcții cognitive, spune că repetiția  unui material este contraproductivă, contribuie la uitare rapidă, și cere mai mult timp pentru fixarea informației.
Majoritatea elevilor de azi „tocesc' adică repetă de câteva ori informația unei lecții, până au senzația subiectivă că s-a fixat; de fapt, este o iluzie de memorare;  în realitate, dacă elevii sunt testați la intervale precise, după prima lectură a materialului, timpul de fixare în memorie este mai scurt, informația trece în memoria de lungă durată și tot procesul e mai plăcut pentru ei (neplăcerea tocitului este proverbială, nu cred că există cineva care se distrează repetând mecanic ceva, o poezie sau o lecție de istorie). Testarea repetată întrerupe uitarea.

 Alt procedeu prin care uitarea poate fi întreruptă este asocierea informației (proces care ar trebui să fie activ, permanent) cu ceea ce elevul știe deja.

 Așa cum în matematică nu poți învăța ecuații de gradul 3 decât dacă le știi pe cele de gradul 1 și 2, la fel, în orice alt domeniu, informația trebuie legată de ce  ceea ce elevul știa anterior. Și cel mai bine este să facă el asta, să digere, să analizeze, să reformuleze și să dea înapoi răspunsul legându-l de ceea ce mai știe.

 A-l provoca să gândească, să reactualizeze, să fie activ în preluarea informației (și nu pasiv), asta face diferența între un viitor adult educat și un analfabet funcțional.

 La a treia sau a patra lectură, elevii vor descoperi detalii pe care le-au ignorat anterior și care pot face diferenta sau care completează tabloul mai larg. Testarea, recapitularea la intervale de timp diferite fixează mai bine informația în memorie.

preluare si de pe psychologies.ro

2 comentarii:

  1. Statul nu are nevoie de oameni inteligenti, ci de oameni supusi. De aceea nu se vor schimba in bine lucrurile in invatamant.

    RăspundețiȘtergere

Nașterea Domnului cu bucurie!

Bun găsit! Iată-ne ajunși la praznicul împărătesc al Nașterii Domnului nostru Iisus Hristos. Dumnezeu a venit pe pamant ca noi sa putem urca...