marți, 3 septembrie 2024

O realitate în România

Pentru bunicii noștri a fi bătrân, pensionar a devenit o povara de nedescris. Nu înțeleg pe deplin de ce dacă ai ajuns la pensie trebuie sa fii tratat ca un om lipsit de drepturi și de respect doar ca ești bătrân.
Ce sa mai zic despre noua lege a pensiilor, care a fost prost gândită, în aceasta situație fiind și membri ai familiei mele lărgite.

Insa nu despre pensii vreau sa scriu aici, ci despre o mentalitate care m-a întristat profund.
O familie de pensionari foarte dragi mie a fost la bai în jud. Bistrița. 
Duminica i-am văzut la biserica și i-am întrebat cum a fost la bai.
Mi-au zis ca au stat în condiții grele și mai ales au fost serviți numai cu orez și cartofi timp de 16 zile. La desert au primit mere sau banane.
Au fost la managerul acelui hotel sa se plângă  mai mulți pensionari. 
Doamna manager le-a răspuns cu aroganta "ca ce au venit la bai sa se îngrașe?!" 

M-am întristat. De ce trebuie sa ne purtam asa cu bunicii noștri? Dar ce, dacă ești la o varsta înaintată, nu mai ești om?
De ce în tările occindetale exista o alta abordare a îngrijirii bătrânilor?

Mami lucrează în Italia și cunosc ce facilități au seniorii italieni pe lângă ce se întâmplă la noi. 

Dar cel mai mult ma doare aceasta nepăsare și nesocoteala a celor care ar trebui sa se poarte cu respect cu toți cei care au pus umărul la ceea ce noi suntem ca popor... 

Ar fi multe de spus. Cred ca am sa fiu și mai atentă când întâlnesc oameni în vârstă. Măcar sa le ofer un zâmbet senin🙏❤️🥹

Un comentariu:

  1. E trist ce se întâmplă cu cei bătrâni. Însă, cei care se poarta astfel uita că și ei vor ajunge bătrâni. Sau uita de părinți și bunici.😔

    RăspundețiȘtergere

Prima săptămână din noul an școlar

S-a încheiat și prima săptămână din acest nou an școlar. Trebuie să recunosc că nu a fost o săptămână ușoară. Am alergat mai mereu. Ștefania...